Pít či nepít? Toť otázka! aneb Káva a cyklistika

Na účinky kofeinu se zaměřovalo a stále zaměřuje mnoho vědeckých studií a výzkumů. Jednou ze zásadních otázek je, zda kofein zvyšuje atletickou výkonnost. Někteří odborníci doporučují až 8 dávek kávy denně, i když podle jiných je to už příliš.

Kofein podle některých odborníků zlepšuje spalování tuků, což se hodí cyklistům při delších závodech nebo výletech – sáhnou si do svých rezerv a vydrží víc. Podle nových teorií je ale trik hlavně v tom, že kofein snižuje naše vnímání namáhavé činnosti, a proto máme pocit, že můžeme šlapat déle.

Každý však zpracovává kofein jinak, a proto někoho kafe nastartuje hned, jiné až za hodinu nebo za dvě. Taky záleží na tom, jestli jste zvyklí pít kávu, a máte tak na kofein už vytvořenou určitou rezistenci. 

Pokud nemáte proti kávě vyloženě averzi, určitě si ji nemusíte odříkávat před sportovním výkonem – naopak. Je sice pravda, že po kávě budete mít žízeň, ale alespoň potom doplníte víc tekutin. V první řadě platí, že káva musí být kvalitní a správně připravená – takže se vyhněte instantní kávě a zvolte čerstvě namletou, ideálně espresso z kvalitního kávovaru.

Takže ať už jedete na víkendovou projížďku s rodinou, nebo si chcete pořádně šlápnout do pedálů, klidně se zastavte na kafe a zákusek :)

Český výrobce jízdních kol a elektrokol

BIKE SHOP - oficiální značková prodejna
Okružní 697, České Budějovice
otevírací doba: Po-Pá 9:00 - 17:00
tel.: 800 882 882

Sdílejte s námi všechny novinky a akce na našem Facebookovém profilu a Instagramu.

BOHEMIA BIKE a.s. | created by JIRAKSTUDIO, developed by 5T-NET s.r.o. & Bratři webu © 2016