Jak se dostat zpět do formy po vánocích v teple domova?

Jak se udržujete ve formě, když venku padají trakaře a teplota klesá pod bod mrazu? Můžete do práce chodit pěšky nebo dojíždět na kole, ale co si budeme nalhávat –  venkovní sportování v zimě není pohodou a relaxací, ale spíš trápením a přemlouváním se. Pokud vám docházení (nebo ještě hůř dojíždění autem) do posilovny nepřipadá jako smysluplná aktivita, můžete si udělat malou domácí posilovnu. Ale jaký stroj si vybrat?

Důležité je rozmyslet si, čeho vlastně chcete dosáhnout. Zhubnout totiž lze při vhodné úpravě jídelníčku při jakékoli fyzické aktivitě, prováděné správnou intenzitou, dostatečně dlouho a se správným odstupem od jídla. Důvodem pro pořízení fitness stroje domů je tak hlavně nedostatek času nebo nechuť někam jezdit a zbytečně tak navíc platit za benzín. Svou půlhodinku si prostě v zimních měsících odšlapete v kteroukoli denní dobu v pohodlí domova a můžete se přitom třeba koukat na svůj oblíbený seriál. Nikdo taky nebude hodnotit, co máte na sobě a jak vypadáte po cvičení. Pokud jste totiž někdy byli v posilovně, určitě jste si všimli, že její pravidelní návštěvníci jsou spíš modelové a modelky než obyčejní smrtelníci.

Abyste cvičením dosáhli maximálního efektu při hubnutí či tvarování postavy, je potřeba dodržovat několik základních pravidel. Nejlepší je na fitness stroji cvičit ráno na lačno, kdy jsou zásoby glykogenu (krevního cukru) v těle po nočním spánku na nejnižší úrovni, a proto musí tělo mnohem dřív sáhnout do tukových zásob. Pokud vám to denní režim neumožňuje, je dobré zahájit trénink minimálně 2 až 3 hodiny po jídle. Důležitá je také četnost tréninků. Za optimální se považuje cvičení minimálně 3 až 4krát týdně po dobu 30 až 40 minut. Typickou chybou začátečníků je příliš vysoká intenzita cvičení, kdy máte ještě spoustu chuti a energie. Avšak prvním cílem by mělo být získání základní kondice, což v praxi znamená trénovat spíš méně než více.

Jak ale zvolit ten správný stroj, za který budete ochotni utratit nemalé peníze?

Stepper

Domácí steppery jsou velmi oblíbeným, ale také přeceňovaným strojem. Jejich domácí varianty totiž nejsou vhodné pro hubnutí. Na rozdíl od profesionálních modelů totiž neumožňují nastavení minimálních zátěží, takže si nemůžete nastavit cvičení při optimální intenzitě. Navíc i dražší modely vyžadují pravidelnou údržbu a výměnu tlumičů. Nejhůře jsou na tom pak ministeppery, které umožňují jen omezený rozsah pohybu a nejde na nich zátěž regulovat téměř vůbec.

Běžecký pás

Důležitými faktory při výběru domácího stroje bývá cena, velikost a hlučnost. Právě proto je nejméně častou volbou běžecký pás. Je to ovšem škoda, protože chůze a běh jsou zcela přirozené a vhodné aktivity.

Rotopedy

Pokud chcete najít cvičení šetrné ke kloubům nebo si nedokážete představit ani den bez cyklistického pohybu, zvolíte určitě rotoped, cyklotrenažér nebo eliptický trenažér. Rotopedy jsou levnější variantou, méně náročnou na místo. Jsou tiché, mají plynulý chod a slušné provedení. Jsou vhodné i pro osoby se zdravotními omezeními. Cyklotrenažéry mají sportovnější posed. Eliptický trenažér je dnes velmi oblíbený, mimo jiné proto, že na něm lze snadno korigovat zátěž a intenzitu cvičení. Díky pohybu celého těla je cvičení zábavnější. Proto na něm vydržíte šlapat déle. U tohoto stroje je ale velmi důležitý výběr správného modelu. Kromě kvalitní mechaniky je zásadní délka kroku, velikost rámu, vzdálenost šlapek od sebe a ergonomie pohybu s ohledem na výšku člověka.

Jak intenzivně cvičit?

Orientujte se podle své maximální tepové frekvence. Pro běžný kondiční trénink je vhodné držet se převážně v aerobním režimu, tedy v nižších tepových frekvencích kolem 55 až 70 % maximální tepové frekvence. O maximální tepové frekvenci, a jak si ji naměřit, si můžete přečíst na našem blogu. Tepovou frekvenci umí většinou měřit i trenažér.

Podle tepu je pak vhodné upravit rychlost šlapání, případně nastavenou zátěž. Řada elektronicky ovládaných strojů má i možnost automatického programu, který sám udržuje tepovou frekvenci na vámi stanovené hodnotě.

Užijte si domácí cvičení a buďte na jaře fit, abyste mohli hned vyrazit na kolo!

Zdroj: http://sdeleni.idnes.cz/jak-zdrave-zhubnout-rotoped-elipticky-trenazer-stepper-nebo-bezecky-pas-1qr-/ona_sdeleni.aspx?c=A111124_184047_ona_sdeleni_ahr


Český výrobce jízdních kol a elektrokol

BIKE SHOP - oficiální značková prodejna
Okružní 697, České Budějovice
otevírací doba: Po-Pá 9:00 - 17:00
tel.: 800 882 882

Sdílejte s námi všechny novinky a akce na našem Facebookovém profilu a Instagramu.

BOHEMIA BIKE a.s. | created by JIRAKSTUDIO, developed by 5T-NET s.r.o. & Bratři webu © 2016