Co možná nevíte o nahuštění kol

Většina rekreačních cyklistů se o nahuštění plášťů příliš nezajímá – před jízdou prostě zkontrolují kolo rukou. Pokud není příliš měkké, nechají ho být. Ale správné nahuštění kol patří, stejně jako řada dalších úkonů, mezi zásadní části údržby, abyste se na kole cítili pohodlně. Přečtěte si, co je dobré vědět a co jste možná nevěděli o nahuštění kol:


1. Je dobré se řídit informacemi od výrobce, které najdete přímo na plášti: rozsah tlaků (např. 2,5 až 4,5 baru), směr rotace pláště a maximální hodnota, přes kterou by se plášť neměl nikdy foukat. Nebojte, že by mohlo dojít k výbuchu gumy, nicméně to nezkoušejte :)


2. Maximální hodnota tlaku je uvedena i na ráfcích a zvláště u lehkých ráfků z hliníku nebo karbonu může v případě většího tlaku dojít k jejich nenávratnému poškození.


3. Nejméně musíte nahuštění kol řešit u krosových kol, protože s nimi nejezdíte v náročném terénu a stačí tlak mezi 3,5 až 5 barů.


4. U horských kol si naopak dávejte pozor. Záleží totiž na povrchu, na němž budete jezdit, na vašich jezdeckých preferencích i vaší váze. Pro tvrdý povrch je lepší nafouknout vyšší tlak, do terénu naopak. Vše raději konzultujte s odborníky.


5. Příliš nahuštěný plášť ztrácí své jízdní vlastnosti, kontakt s povrchem i ovladatelnost.


6. Dofukovat kolo na optimální tlak je třeba každých pár týdnů, ne jednou za sezónu.


7. Kolo můžete dofukovat i na benzínce, pokud nemáte starý typ velo ventilků nebo galusky, ale u těch pomůže redukce.


8. Pláště u silničních kol bývají nafouknuty až na 8 barů.


Český výrobce jízdních kol a elektrokol

BIKE SHOP - oficiální značková prodejna
Okružní 697, České Budějovice
otevírací doba: Po-Pá 9:00 - 17:00
tel.: 800 882 882

Sdílejte s námi všechny novinky a akce na našem Facebookovém profilu a Instagramu.

BOHEMIA BIKE a.s. | created by JIRAKSTUDIO, developed by 5T-NET s.r.o. & Bratři webu © 2016